Organizacja konferencji sprzedażowych

By BluExperience | 29 maja 2022 | event

Tworzenie imprez i eventów sprzedażowych pozytywnie wpływa na wizerunek firmy oraz skutecznie zwiększa świadomość marki, zaangażowanie kontrahentów czy też wspiera launch nowego produktu bądź usługi. Organizacja tak dużego przedsięwzięcia wymaga kompleksowego podejścia, uwzględniającego wiele szczegółów oraz dopasowanego do charakterystyki branży i dokładnego celu organizacji danej konferencji sprzedażowej.

Konferencje, które sprzedają

Istnieją różnorodne rodzaje konferencji. Jedne są organizowane w celu omówienia konkretnego zagadnienia, dyskutowania i analizowania problemów. Inne są okazją do integracji środowiska oraz wymiany doświadczeń. Jeszcze inne realizują cel prezentowania produktów lub usług, a tym samym są okolicznością do zdobywania klientów. Szczególnym typem eventów są konferencje sprzedażowe. W tym przypadku najważniejszym celem jest przede wszystkim efektywne wspieranie strategii sprzedażowych i marketingowych. Coraz więcej firm organizuje eventy i spotkania dla swoich klientów i kontrahentów. Jest to inwestycja, która może przynieść wiele korzyści.

Konferencje sprzedażowe są doskonałą okazją do zacieśnienia relacji z klientami czy potencjalnymi partnerami biznesowymi, a także świetnym sposobem na promowanie nowych produktów oraz wymianę doświadczeń w nieformalnej atmosferze. Konferencję można skutecznie wykorzystać do generowania zainteresowania marką i zbierania cennych informacji zwrotnych na temat potrzeb klientów. Poprzez angażujące i unikalne wydarzenia można wyróżnić się na tle konkurencji i pokazać się z jak najlepszej strony.

Jak zorganizować event wspierający sprzedaż?

Konferencje sprzedażowe budują pozytywny wizerunek firmy i wzmacniają skuteczność sprzedaży. Organizacja efektywnego eventu sprzedażowego, który realnie wesprze strategię marketingową, wymaga to nie tylko umiejętności planowania i koordynacji, ale też kreatywności i elastyczności. Oto kilka wskazówek, które mogą być pomocne w przygotowaniu konferencji wspierającej sprzedaż:

  • Ustal cel. Przed rozpoczęciem organizacji konferencji ważne jest, aby określić cel, który chcemy osiągnąć. Może to być np. wsparcie sprzedaży, promocja nowej kolekcji czy budowanie wizerunku. Pomoże to zidentyfikować, jakie kolejne kroki należy podjąć.
  • Określ swoją grupę docelową. W zależności od preferencji i oczekiwań targetu planuj dalsze kroki.
  • Wybierz odpowiedni format wydarzenia. Obecnie konferencje sprzedażowe mogą być organizowane stacjonarnie, hybrydowo oraz online. Każdy z tych formatów ma swoje zalety i jest odpowiedni dla różnych celów.
  • Wybierz odpowiednie miejsce. Może to być hotel, centrum konferencyjne czy nawet przestrzeń na świeżym powietrzu – wszystko zależy od charakteru konkretnego wydarzenia.
  • Zadbaj o atrakcyjny program. Aby przyciągnąć jak najwięcej uczestników, konferencja sprzedażowa powinna dostarczyć im wartość. Może to obejmować np. prelekcje ekspertów, pokazy produktów, warsztaty, sesje Q&A, a nawet rozrywkę.
  • Promuj wydarzenie. Aby poinformować o nadchodzącym evencie, możesz korzystać z różnorodnych kanałów, m.in. strony internetowej konferencji, reklamy online, a także mediów społecznościowych.
  • Pamiętaj o szczegółach. Kluczem do sukcesu każdego projektu jest dbałość o detale. Tylko wtedy event będzie pozytywnie postrzegany i przyczyni się do wzmocnienia wizerunku firmy.

Organizację konferencji sprzedażowej warto zaplanować z odpowiednio długim wyprzedzeniem. Pozwoli to dokładnie rozplanować wszystkie aspekty, a także umożliwi sprawne reagowanie na pojawiające się problemy.

    Kompleksowa organizacja konferencji sprzedażowej – samodzielnie czy z agencją?

    Osoby, które kiedykolwiek były zaangażowane w organizację eventu wiedzą, jak  wieloaspektowe jest to zadanie, ale powierzenie go naszej agencji daje Klientowi pełną obsługą od A do Z. Oferujemy nie tylko samą organizację, ale też wieloletnie doświadczenie i wsparcie merytoryczne. Dzięki temu możemy myśleć i planować za Klienta, biorąc pod uwagę kwestie wykraczające poza brief.