Raport „Digital event. Wydarzenia i spotkania online 2020/2021. Analiza, prognoza, benchmarki.”

By BluExperience | 25 marca 2024 | raport

raport event marketing zrównoważony rozwój 2023 2024 bluexperience

Raport „Digital event. Wydarzenia i spotkania online 2020/2021. Analiza, prognoza, benchmarki.”

Wymuszona rezygnacja ze spotkań offline z jednej strony była mocnym wstrząsem dla branży eventowej (i dla nas wszystkich), a drugiej zaś pozwoliła jej… udoskonalić się. Rozwój możliwości digitalu i przejście na tę formę organizacji wydarzeń sprawiło wręcz, że zaczęliśmy mówić o formule eventów 2.0.

Prezentujemy Wam pierwszy tak bogaty i przekrojowy raport o przemyśle spotkań. Analiza minionego roku oraz prognoza na kolejne lata są nieocenioną wartością zarówno dla agencji eventowych, jak i dla ich Klientów.

Zamrożony offline, kwitnący online.

Można zaryzykować twierdzenie, że pandemia pokazała siłę i wartość, jaką cieszy się Event Marketing wśród korzystających z niego firm. Wbrew obawom okazało się bowiem, że większość z nich nie zrezygnowała z EM, a jedynie zmieniła jego formę na digitalową. Również większość docenia je, ale – co może okazać się kolejnym zaskoczeniem – jedyne nikły odsetek deklaruje, że po zmianie uwarunkowań i tak pozostanie wyłącznie przy eventach online. 

Niektóre typu eventów cieszą się szczególnie dużą popularnością w formule hybrydowej i online – na przykład skupione na edukacji i szkoleniach, które stanowiły ponad 80% ogółu wydarzeń. Mimo niewątpliwych plusów, jakimi są np. możliwość udziału Gości i Prelegentów bez barier miejsca i czasu, digital nie jest bez wad. Ankietowani zwracają uwagę na mniejsze możliwości interakcji, utrzymania uwagi, zaangażowania, socjalizacji, które są szczególnie pożądane np. przy team-buildingu.

Z przyczyn technicznych organizację eventów online najlepiej złożyć w ręce profesjonalistów – to też zdanie ankietowanych, z których ok. ¾ korzysta z obsługi agencyjnej i taki właśnie powód wskazuje jako najważniejszy. Połowa zaś słusznie zauważa, że małe zespoły inside’owe nie są w stanie przygotować eventu online na odpowiednim poziomie, a jego zlecenie agencji podnosi poczucie bezpieczeństwa. 

Analiza wskazuje także obszary, które można lepiej zagospodarować. Na przykład fakt, że tylko ⅓ firm zleca agencjom przygotowanie contentu czy całościową kreację wizerunku. Pracować musimy też nad kreatywnością i zwiększaniem czynników efektywności wydarzenie, by podnieść zaangażowanie odbiorców. Ciekawostką jest też stosunkowo nieduży udział premier produktów, eventów sportowych konferencji prasowych, które wydają się stworzone do digitalu. Możliwe, że jednym z powodów jest nadal niedostateczna świadomość możliwości i szans, jakie niosą ze sobą eventy 2.0 – i na to też zwraca uwagę nasz Raport.

 

Co badani określali jako największe wyzwania, jakie są pożądane rodzaje interakcji i wykorzystywane narzędzia, deklarowane budżety na kolejny rok i postrzeganie skuteczności eventów w digitalu? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziecie w Raporcie.

 

Publikacja została opracowana przez zespół prowadzony pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, składający się z przedstawicieli agencji: BERM, CMA Events, El Padre, KDK Events, Live Age oraz Plej.

Pobierz raport