Najnowszy raport Event Marketing 2023/2024
By BluExperience | 20 stycznia 2024 | raport
Raport „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań.
Wnioski płynące z 2023 są bardzo pozytywne dla branży. Jak się okazuje, eventy wskoczyły na 3. pozycję w rankingu narzędzi marketingowych, a ocena ich skuteczności wzrosła o ponad 20 punktów, w odniesieniu do 2022. Nasi Klienci i Partnerzy jednoznacznie definiują osiągnięcie celów, postawionych przed event marketingiem. Większość planuje też przeznaczenie na ten cel w 2024 budżetów co najmniej tak samo wysokich, jak w roku ubiegłym. Ale deklarują również stawianie większych wymagań organizatorom, co wpisuje się w koncepcje CSR i ESG.
ESG w event marketingu. Zmiany, na które czekamy i jesteśmy gotowi.
Model raportowania działań firmy również w zakresie niezwiązanym z czynnikami ekonomicznymi staje się standardem, wymaganym przez Unię Europejską. Na razie jedynie w odniesieniu do największych podmiotów, ale docelowo ten zakres ma być dużo szerszy. Czynniki Środowiskowe, Społeczne i Ład Korporacyjny (ESG – Environmental, Social, Corporate Governance) mają być nie tylko deklaratywne, ale też mierzalne. Jak są do tego przygotowani nasi Klienci?
To jedno z pytań, na które miał dać odpowiedź Raport Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań – którego nasza Agencja była jednym z partnerów (*).
Okazuje się, że połowa badanych jest w trakcie opracowywania strategii ESG lub też ma ją już gotową. Raport wskazuje też, że aż 2/3 badanych będzie oczekiwało od nas, agencji eventowych, m.in. podawania informacji o śladzie węglowym i wdrażania rozwiązań proekologicznych w trakcie imprez. Co ważne, inne badania mówią, że dokładnie takiego postępowania od naszych Klientów będą wymagać z kolei ich interesariusze.
Cytując Krzysztofa Paradowskiego, Dyrektora Kreatywnego BluExperience – Każde wydarzenie ma potencjał do wspierania marki poprzez strategię w obszarze społecznym. Mierzalny, jak ograniczenie ilości śmieci, przeciwdziałanie marnowaniu wody, używanie odnawialnych źródeł energii czy podawanie śladu węglowego eventu. I ten trudniejszy w uchwyceniu, ale równie ważny, jak działania na rzecz edukacji, inkluzywności, zdrowego trybu życia, ekologii czy integracji.
Branża musi więc przygotować się na implementację rozwiązań pozwalających organizować eventy w duchu zrównoważonego rozwoju. My już to zrobiliśmy, wychodząc naprzeciw trendom i potrzebom rynkowym. Przyszłość event marketingu u nas jest już obecna.
Jeśli więc poszukujecie agencji, która może przygotować kompleksowe wydarzenie off-line, hybrydowe czy on-line, uwzględniające metodologię ESG, to jesteśmy do Waszej dyspozycji.
Raport „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” jest trzecią edycją projektu pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, który współtworzą przedstawiciele agencji: BluExperience, El Padre, Endorfina Events, Imagine Nation, KDK Events, Live Age oraz Plej. Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IQS. Założeniem twórców tegorocznej publikacji jest analiza kondycji event marketingu ze szczególnym uwzględnieniem wpływu polityki ESG na współpracę w tym obszarze oraz zgromadzenie i prezentacja danych, które mogą być pomocne w podejmowaniu decyzji i planowaniu działań, jakie wiążą się z organizacją spotkań i wydarzeń.
Raport jest trzecią edycją projektu pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, który współtworzą przedstawiciele agencji: BluExperience, El Padre, Endorfina Events, Imagine Nation, KDK Events, Live Age oraz Plej. Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IQS.
Założeniem twórców tegorocznej publikacji jest analiza kondycji event marketingu ze szczególnym uwzględnieniem wpływu polityki ESG na współpracę w tym obszarze oraz zgromadzenie i prezentacja danych, które mogą być pomocne w podejmowaniu decyzji i planowaniu działań, jakie wiążą się z organizacją spotkań i wydarzeń.