Strefa marki – budowanie relacji z odbiorcami
Strefa marki to strategicznie zaplanowana przestrzeń, która służy do wyrażania esencji marki oraz budowania długotrwałych relacji z odbiorcami. To miejsce, w którym marka może w pełni zademonstrować swoją unikalność, łącząc starannie zaplanowane treści i atrakcje wizualne z angażującymi doświadczeniami. Odpowiednio zaprojektowana strefa marki firmy nie tylko przyciąga uwagę, ale także wywołuje emocje, które pozostają w pamięci odbiorców. To miejsce, które od pierwszego spojrzenia przekaże istotę marki na skondensowanej, dopracowanej w każdym calu przestrzeni.
Przykładem takiej realizacji jest strefa marki stworzona przez nas dla firmy Blum. W tej przestrzeni uczestnicy mogą nie tylko zobaczyć wartości i filozofię marki, ale także bezpośrednio je doświadczyć. Dzięki interaktywnym elementom, sensorycznym bodźcom oraz spójnej narracji, udało nam się zbudować platformę, która nawiązywała autentyczną i długotrwałą relację z odbiorcami. Dla Waszej marki również możemy wypracować efekt taki, jak tu: Strefa marki blum.
Projektowanie strefy marki krok po kroku
Zauważmy na wstępie, że zgodnie z nazwą projektowana przez nas strefa skupia się na marce, rozumianej z definicji jako coś więcej, niż tylko produkty czy usługi. To cały zespół cech i wartości, zakorzenionych w DNA firmy, ale także to, jak chcemy, aby marka była postrzegana. Strefa ma więc przekazać nam, jakie korzyści i wartości niesie ze sobą marka dla odbiorców. Tych zaś może być wielu, na różnych poziomach – partnerzy biznesowi, pracownicy, użytkownicy końcowi, dealerzy czy sprzedawcy. Aby więc poznać ich percepcję oraz to, jak marka chce się pozycjonować w ich oczach, najpierw musimy ją dobrze poznać – i nie oznacza to tylko wypełnienia briefu, w którym swoją drogą znajdują się dziesiątki pytań.
Zanim dojdziemy do etapu planowania przestrzeni, musimy poznać i zrozumieć tożsamość marki oraz wartości, które ona wyznaje. Wiedzieć, do kogo kieruje swoją komunikację, jakie oferuje korzyści dla odbiorców, użyć (ewentualnie stworzyć) persony klientów i interesariuszy, z odpowiednim dla nich ton of voice, językiem i sposobem komunikacji.
Można więc powiedzieć, że pierwszy etap prac nad strefą marki przypomina warsztaty strategiczne prowadzone razem z Klientem, a następnie w grupach roboczych w samej agencji.
Personalizacja realizacji i doświadczeń
Każda marka jest inna, więc i podejście do projektowania strefy zawsze uwzględnia indywidualne cechy oraz potrzeby zarówno marki, jak i jej odbiorców. Tu trzeba czegoś więcej, niż projektantów wnętrz, więc w procesie tworzenia strefy marki uczestniczy cały zespół ludzi o różnorakich specjalizacjach – odpowiadających za kwestie wizualne, komunikacyjne, technologiczne, oświetleniowe, scenograficzne. Musimy pamiętać, że strefa ma z założenia do dyspozycji stosunkowo niewielką powierzchnię, będącą całością większej, np. holu wejściowego do budynku. To kolejne z wyzwań, jakie stają przed nami – jak opowiedzieć wszystko i wszystkim, nie przesadzając jednocześnie z natłokiem informacji i sprawiając, by komunikacja była spójna, przyjazna i wartościowa?
Interaktywne środki komunikacji
Do osiągnięcia oczekiwanego efektu same słowa nie wystarczą. Wykonując projekt strefy marki, agencja nasza sięga po bardziej wyrafinowane sposoby przekazu. Animacje 2D i 3D, filmy video, lektorzy, dźwięki, muzyka składają się na komunikację, który ma odbiorcy przekazać całą esencję marki. Wzrok i słuch to nie wszystko, więc w strefie marki możemy mieć możliwość także obejrzenia elementów z bliska, dotknięcia ich, sprawdzenia faktury czy działania, poczucia ich zapachu. Możliwości jest dużo, bo i wyróżników marki może być wiele. Zastosowanie takich środków jak firmowa kolorystyka, logotypy, claimy czy inne elementy klasycznej identyfikacji marki jest rzecz jasna oczywiste, dopełniając wizerunku spójności i tworząc przestrzeń, w której marka nie tylko pokazuje się i opowiada o sobie, ale dosłownie żyje.
Zainspiruj się
Jeśli chcesz, aby Twoja marka stworzyła niezapomniane doświadczenia i budowała relacje z odbiorcami w unikalnej przestrzeni, zapraszamy do kontaktu. Skorzystaj z formularza poniżej, aby dowiedzieć się, jak możemy zaprojektować strefę, która w pełni odda esencję Twojej marki