Raport „Event marketing 2022/2023. Wyzwania przemysłu spotkań w niepewnych czasach.”

By BluExperience | 25 marca 2024 | raport

raport event marketing zrównoważony rozwój 2023 2024 bluexperience

Raport „Event marketing 2022/2023. Wyzwania przemysłu spotkań w niepewnych czasach.”

Lata 2021-22 były wyjątkowe w skali kraju, Europy i świata. Upłynęły pod znakiem pandemii, Ukrainy, inflacji i rosnącej niepewności, co dalej. To pytanie zadawali sobie nie tylko zwykli obywatele, ale także przedsiębiorcy, działający w każdej chyba branży. Eventowa, wyjątkowo mocno dotknięta negatywnymi czynnikami zewnętrznymi, nie była tu wyjątkiem. Czy faktycznie było tak źle? Co może przynieść przyszłość? Jak się do niej przygotować? To główne pytania, na jakie odpowiada Raport.

 

Czasy niepewne, ale…

Diagnostyczna część raportu poświęcona jest okresowi między styczniem 2021 a czerwcem 2022. To długi czas, w którym wiele się działo – i to przecież kolejny rok z rzędu. Mimo wszystko wnioski płynące z opracowania można uznać za pozytywne i optymistycznie nastrajające do przyszłości. Szczególnie ważna jest rosnąca popularność wydarzeń off-line. Wielokrotnie słyszeliśmy, że przyzwyczajenia z okresu pandemii na stałe zmienią trendy przemysłu spotkań. Tymczasem off-line broni się mocno, a potrzeba spotkań w formule F2F wcale nie zanikła – i nie dotyczy to zresztą wyłącznie biznesu. Ten jednakże ocenia Event Marketing bardzo wysoko, lokując go na czwartej pozycji w rankingu najpopularniejszych narzędzi komunikacji. Widać też duże przekonanie do niego – dużo częściej mamy do czynienia z wprowadzeniem go do strategii marketingowej na stałe niż używania incydentalnego. 

Prognostyka również stoi po stronie Event Marketingu – raport przewiduje utrzymanie budżetów firmowych na podobnym poziomie, a jednocześnie wzrost wolumenu podmiotów zainteresowanych wykorzystaniem EM.

Co ważne podkreślenia, ciężkie czasy pozwoliły wypracować nowe rozwiązania, poprawić funkcjonalność narzędzi, opracować efektywniejsze procesy, zwłaszcza w digitalu. Gdyby – na co się na szczęście nie zanosi – czekały nas ograniczenia w działaniach off-line, to on-line mamy już przepracowane. Czy to znaczy, że nie ma żadnych obaw? Oczywiście nie. Branża jako największe zagrożenie wskazuje prawne i logistyczne ograniczenie działań, ale zwraca też uwagę na duży wpływ zewnętrznych warunków ekonomicznych, gospodarczych i społecznych.

Jak dokładnie wygląda diagnoza 2021/22 ze strony branży i Klientów? Jakie były bariery i korzyści? Jakie są rekomendacje dla Event Marketingu na 2023, do czego będzie on wykorzystywany i jakich nowości oczekują nasi Klienci?

To wszystko w naszym najnowszym raporcie.

 

Publikacja została opracowana przez zespół prowadzony pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, składający się z przedstawicieli agencji: BERM, Blu Experience, El Padre, KDK Events, Live Age oraz Plej. 

Raport „Event marketing 2022 / 2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach” to druga publikacja poświęcona rynkowi spotkań i wydarzeń, opracowana przez ten zespół. 

Pobierz raport