Świat eventów po pandemii. Jak wyglądają wydarzenia ery post-covid?

By BluExperience | 29 maja 2022 | event
Minęły już ponad dwa lata, od kiedy żyjemy inaczej niż dotychczas. Czasowe ograniczenia mające na celu zapobieżenie rozprzestrzenianiu się koronawirusa wywróciły do góry nogami cały dotychczasowy porządek. Pandemia COVID-19 spowodowała, że musieliśmy zmienić nasze codzienne nawyki i wypracować nowe rozwiązania. Z wieloma sprawami musieliśmy przenieść się do Internetu, co było trudne, ale też otworzyło nowe możliwości. Sytuacja związana z epidemią zmusiła nas przede wszystkim do zmiany formuły wydarzeń i przyspieszyła przejście na nowe technologie. Dziś nikogo nie dziwią konferencje online, spotkania organizowane z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi czy wszechobecna praca zdalna. Jakie możliwości mamy obecnie do dyspozycji? O tym piszemy w dzisiejszym artykule.

Wirtualne wydarzenia, możliwości i ograniczenia

W obliczu pandemii branża eventowa została szybko zdominowana przez wirtualny świat. Wydarzenia on-line, czyli organizowane z wykorzystaniem technologii live streamingu i platform oprogramowania online, stały się nie tylko konieczną alternatywą, ale też wygodnym i efektywnym narzędziem do komunikacji i generowania leadów. Organizacja wirtualnych eventów daje szereg korzyści. Dzięki takim formatom istnieje możliwość dotarcia do znacznie większej liczby osób w porównaniu do spotkań w tradycyjnej formie. Aby wziąć udział w interesującej nas prestiżowej imprezie, nie trzeba już jechać do innego miasta; właściwie nie trzeba nawet wychodzić z domu. Z perspektywy organizatora i event managera spotkania online to brak ograniczeń i obciążających kosztów, a także możliwość kompleksowej analizy wydarzenia. Należy mieć jednak świadomość, że żadna, nawet najlepiej zaplanowana i zrealizowana impreza przez Internet, nie zapewni nam tego, co zabrała nam pandemia, czyli bezpośrednich kontaktów z innymi, żywych emocji i wrażeń.

Nowe oblicze eventów – wydarzenia hybrydowe

Głównym wyzwaniem gospodarzy eventów jest stworzenie takiego wydarzenia, które będzie emocjonujące i angażujące dla uczestników. Wirtualne spotkania są oparte o innowacje, które to umożliwiają. W czasie pandemii dostrzegliśmy szanse, jakie daje połączenie zdalnego uczestnictwa z tym realnym. Okazało się, że złotym środkiem może być formuła hybrydowa, którą dziś doskonale znamy i śmiało możemy wykorzystywać. Wraz z pojawieniem się eventów hybrydowych wkroczyliśmy w zupełnie nowy wymiar. Wydarzenie hybrydowe oferują to, co najlepsze z obu formatów, czyli spotkanie na żywo z elementami wirtualnymi. Aby event wzbudzał zainteresowanie odbiorców i przynosił wymierne korzyści, liczy się pomysł, ale też odpowiednia strategia marketingowa, warto przy jej tworzeniu skorzystać z pomocy agencji eventowej. Wydarzenia hybrydowe można promować na wiele sposobów: za pomocą dedykowanych stron www, newsletterów, kanałów YouTube czy umiejętnego korzystania z sieci społecznościowych.

Przyszłość eventów online i hybrydowych

Sytuacja związana z pandemią była ogromnym wyzwaniem dla gospodarki. Rosnąca z dnia na dzień liczba zakażeń sprawiła, że zamknięto wszystkie szkoły, centra handlowe i instytucje kultury, odwołano też wszystkie zaplanowane imprezy. Na szczęście branży eventowej udało się wyjść z kryzysu obronną ręką – szybko dostrzeżono szerokie spektrum możliwości, jakie daje organizacja wydarzeń w formie online. Eventy wirtualne i hybrydowe na dobre zagościły w naszej codzienności i obecnie cieszą się takim samym, a nawet większym zainteresowaniem niż tradycyjne imprezy off-line. Czas lockdownów i ograniczeń nauczył nas, że można sensownie wykorzystać nowe technologie w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie. Niemniej wszyscy tęsknimy za normalnością i pragniemy możliwości uczestnictwa w prawdziwych, żywych spotkaniach. Z perspektywy globalnej można się spodziewać, że wydarzenia on-line i hybrydowe prawdopodobnie zostaną z nami już na stałe, stanowiąc atrakcyjną alternatywę dla imprez w świecie fizycznym. Całkiem możliwe, że będą też sytuacje, jak globalna pandemia, w których wirtualne eventy będą jedyną opcją.